Sunday, May 13, 2012

Selamat Hari Emak

Hari ini kita menyambut Hari Ibu. Betapa besar pengorbanan ibu yang melahirkan, menyusukan atau membuat susu, memberi makan,menjaga dan membesarkan, memberi makan dan banyak lagi pengorbanan seorang ibu kepada anaknya.

Saya selalu rasa emak saya macam tak sayangkan saya. Pertama, sebab mak saya seorang yang bekerjaya,so dia susah sangat nak cuti dan meluangkan masa bersama kami adik-beradik. So,saya tak rasa emak saya seorang yang rapat dan boleh mendengar kalau saya ada masalah.

Tapi bila saya sudah menjadi seorang ibu yang bekerjaya,saya dapat rasakan apa yang mak saya rasa. Mak saya pun tidak minta untuk bekerja. Mak saya pun tak ingin meninggalkan kami sewaktu bekerja. Tapi tuntutan hidup demi sesuap nasi,memerlukan mak keluar bekerja demi menolong mencari rezeki untuk membesarkan kami adik-beradik. Begitu juga yang saya rasa kini. Saya harap anak-anak saya memahami sebab saya meninggalkan mereka seharian. Waaa...sedih ooo bila ingat susah-payah mak kita jaga kita masa kecik-kecik dulu.

Mak saya bangunkan saya pagi-pagi.Membancuh susu untuk saya sebelum pergi sekolah,mengosok baju saya. Membayar duit pengasuh yang menjaga kami. Oh! Terharu sudah.

Mak,terima kasih kerana menjaga kami dengan baik. Walaupun mak garang dan suka membebel, al-maklumla anak semua perempuan. Cara mak menjaga kami membuatkan kami boleh hidup berdikari dan menjadi manusia yang berguna. InsyaAllah...

Semoga Allah swt memberi kebahagiaan dan memberkati ibu-ibu di dunia ini.

Mak adalah manusia paling saya sayang dalam hidup ini. Sebab itu saya berdoa supaya jodoh saya adalah orang yang dekat-dekat dengan rumah mak saya.

Selamat Hari Ibu kepada mak saya, Pn Bariah Binti Khasim dan Mak mertua saya yang walaupun baru bersama saya selama 5tahun, tapi tak pernah jemu dan mengeluh menjaga saya. Walaupun mereka tak baca blog saya, tapi yang penting saya sentiasa mendoakan mereka. Sesungguhnya hanya Allah swt yang lebih mengetahui betapa saya sayang giler banget dengan mereka.

Tak lupa juga kepada ibu-ibu diseluruh dunia. Walaupun apapun panggilan korang, jadilah ibu yang terbaik untuk anak-anak kita. Tingkatkan Prestasi!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...