Saturday, April 2, 2011

Keje Admin

Mungkin ramai yang ingat kerja Admin ni senang, saya pun macam tu jugak jugak. Angkat tepon, incoming fax or mail or outgoing fax or mail, buat surat, makesure barang pantry dan stationery cukup, opis bersih dan segala-galanya yang berkaitan dengan environment kerja. Kalau ko kerja rasa tak best, sila salahkan admin.

Saya juga sebahagian dari Admin Department, dan pada masa yang sama Human Resources. Nak cari staff baru? Kerja saya lah yang deal dengan Jobstreet semua. termasuk advertise dalam Internet, Paper dan macam2 cara saya guna demi menjimatkan wng syarikat dari membayar yuran yg mahal utk post satu job. Bos tak kisah kot, dorg approve ker so far. Tapi saya concern, saya tak suka cara mahal. Juz imagine, company pay out RM3,500 for 1 position, at the end, a few month lepas kerja, resign. Kejadah ko keje sekejap pastu resign kan...

Baru-baru ni saya diserapkan ke Akaun department. So, jgn haraplah nak bergoyang bontot atau kaki macam dulu. Kejap-kejap, buka cek. Kejap-kejap, cek bank balance. So, just imagine my job are Admin, HR and Account. So far, bab Admin dah memang seriusly tak bole catch up. Memang have to say Bye Bye la kan..Mana taknya, saya tak buat langsung record for Incoming Fax or Mail. Mana sempat ngko...Tahun lepas punya pun tak filing lagi. Yang peliknya Admin sekarang tak buat macam yg saya buat dulu. Keep 1 record for Admin site.

Please la jgn kata tak tahu. Saya dulu pun belajar sendiri. Please dun judge it because i am the senior so i have to do all the admin sebab kau tak tahu. Please la ada inisiatif sendiri utk buat sesuatu kerja tanpa bantuan org lain.

Nak cari cleaner pun susah. Saya juga yang deal. Punya la senang pun tak bole buat. Nak beli penyapu, nak beli penyodok. Cakap bukan main, semua kerja dah macam-macam buat. Tapi benda kecik nak carik cleaner pun kemainlah nak suh aku juga yang pikir. Sudahnya saya buat muka bodoh jer la..Sorry, im so bz with account filing. Jangan kau sorang audit, saya pun audit jugak. Tapi no need to spread the news la yg ko kene audit.

Luckily, saya dapat exec yang understanding. Alhamdulillah...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...