Friday, April 22, 2011

My Night at Imperial Hotel, Miri

Saya ke Miri adalah atas tujuan kerja iaitu Audit ISO. Seronok? Honestly saya tak rasa seronok. Sebab saya bukan pergi bercuti untuk relax-relax, tapi pergi bekerja. Kat sana pukul 6.30am hari dah cerah tau. Saya sampai sana dalam pukul 6.50pm. Since it is Sunday, so nobody will pick us up. So, have to be independent. We took taxi to Imperial Hotel dekat Imperial Mall atau lebih dikenali "Imperial Lama". Ambil masa 15minit dari Airport to Imperial Hotel dan kena charge RM22 sahaja. Tapi masa dalam teksi rasa macam lama jek..Pukul 7pm dah gelap macam 8pm.

Well, here's the Lobby and im just wondering kenapa tak ambil pic hotel Imperial tu.Huh! The staff is very friendly and Nice. They also recognize us as "Sidak Citra".


Salah satu Restoran yang sebelah Lobi. Macam pic babi je ko..Takdela saya dok menyinggah or menyantap dalam Retoran tu. Ada lagi satu Cafe, Palm Terrace Cafe, tapi Ahad they closed. I think that one is HALAL.

We stay Apartment 2 rooms. Dahla besar,pastu stay 2 orang je. So, kau bole bayangkan aku yang pengecut ni nak tidur sorang-sorang? Apa ingat aku bole nyenyak?

Living Room. Sepanjang kami berada dalam rumah tu, jangan harap walau sesaat TV ini dapat berehat. Memang sentiasa ON la. Kalau tak ON, memang sunyi sepi la. Nak harap kami yang hor har hor har, jangan harapla kalau dah penat.

Our Kitchen. Kami cuma ada masa untuk menggunakan Microwave dan Kettle jer eh..

Our Dining room. Time dalam gambar ni memang nampak bersih dan kemas. Ahaks!

It's my room!

Katil besar gebang camni tido sorang-sorang? Memang takla.. Saya tidur tak nyenyak, sudahnya saya tertidur kat opis masa tgh buat kerja.


Pemandangan dari tingkap bilik

Can you see the rainbow?
Time ni baru pukul 7.15am. Cerah mak aiihh..

Pemandangan Waktu Petang

Saya kat Lobby. Nampak pintu belakang tu? Ianya menghubungkan dengan Imperial Mall. So, kalau rasa nak shopping barang-barang dapur bole singgah store dorang. Nak beli macam-macam pun bole. Saya terlupa bawak charger handphone, so saya beli kat Mall jer. Dah kata sebelah-menyebelah weiii..

Shopping!..Shopping!..Shopping!!

Banyak lagi service yang ada kat Hotel tu. Macam Sauna, Gym dan lain. Memang ingat kalau ada masa nak singgah la kat situ. Tapi seriusly memang masa sangat tidak mengizinkan tambah-tambah lagi saya demam plak masa malam terakhir kat situ. Dahla demam, gastrik dan cirit-birit lg. Pakej la tu.

Bab makan-makan, ko toksah risau.Banyak kedai HALAL kat luar tu. Antara rajin nak berjalan kaki atau tak je kan..Dan pepandaila cari yang HALAL. Antaranya Restoran Muara. Ada Nasi Lelapan. Tapi mana-mana kedai ko pergi, memang ada Nasi Lelapan.

Set for 2. Lalapan Bawal dan Lalapan Tenggiri dan Butter Prawn.Sambal belacan dia mantap.

Kami makan berdua di Lesehan Dua

Walaupun saya rasa tak seronok sebab pergi sebab kerja, Alhamdulillah penginapan di Imperial Hotel, Miri adalah satu pengalaman yang membuatkan saya terlupa yang saya datang ke sana adalah kerana kerja.

Apa yang penting, Wireless adalah FREE beb! Kalau korang datang Miri, saya sangat-sangat reccomend hotel ini. 5 thumbs uP!


1 comment:

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

as salam..ok ler tuee dik dpt juga ko pg Miri..akak nie tak sampai2 lagi tauuu. lepas time keje boleh ler ko pusing2 kat Miri tue..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...