Wednesday, January 26, 2011

Jadi Penyibuk

Semalam dalam pukul 5.20pm, saya dah bersiap-siap kemas meja opis nak balik rumah. Tetiba dapat call dr kawan, katanya ada keje last minit. Ish, pantang tol kalau ada pasar malam kat umah, pastu kene stayback even 30minit. Demi kerja yang kucintai, aku pun buat jugak walaupun kejap-kejap kawan aku tu call membebel suruh buat camtu la camni la. Buat kerja smpai kat umah bos di Kampung Warisan. Tau dok kat mane Kg Warisan? Kat Setiawangsa. Walaupun dulu bole dikatakan tiap2 hari lalu situ, tapi saya tak pernahla masuk dalam situ. Kalu kau masuk dalam tu, mesti akan terpikir "Ada jugak tempat macam ni dalam KL ni eh?". A ah ler, tapi orang yg poket ratus riban jutas jer kot bole beli umah kat situ. Kalau setakat Pembantu macam saya ni, sila berangan dan susun strategi dulu yer. Semua orang adalah mampu, tapi mampu kah kita melakukan pengorbanan untuk semua itu. Fikir-fikirkan lah kalau nak hidup senang dan merasa syurga dunia yang sementara.

The weird thing i saw, banyak kereta-kereta yang mahal2 tersadai kat bawah pokok2. Ermmm, taknak pakai, bagi la somebody yang ada lesen tapi xmampu beli keta. Saya? ngak mau la..sebab tak minat kereta orang...Ngeh3...ntah pa pe je saya nih.

Semua yang datang sini, mesti akan kencing kat umah ni. Means semua akan masuk dalam toilet melepaskan hajat. Tak tau la kenapa. mungkin tetiba rasa sihat sebab dapat sedut banyak oksigen.

Inilah bilik kawan saya..si Ijat tuh
Jangan salah sangka, kami dtg beramai-ramai atas urusan kerja

Sudahnya balik rumah kol 7pm dan sampai umah kol 8.10pm. Apa kene-mengena ngn tajuk entri ni? Okeh, si Penyibuk. Camne nak tau ciri-ciri Penyibuk? (refer pada diri sendiri)

1-Masuk umah jer, mata dah melilau tgk keadaan sekeliling
2-Sibuk-sibuk nak masuk bilik
3-"eee...cantiknyer" , "eh, beli kat mana nih?", "eh, bole letak camni eh?", "laa, kecik je eh" dan banyak lg la komen-komen ala-pengadil tak setanding eric.
4-Sibuk nak masuk toilet, kencingla, berakla...he3..terkena pada diri sendiri..

Ala-ala begitulah perangai si Penyibuk...Owh, penyibuk nyer la aku nih.

SUKA HATI AKU LAAAA....KO DULIK APAAA!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...