Tuesday, January 11, 2011

The Tourist

Kau dah tengok cerita ni? Actually minggu lepas, agak keboringan sebab asyik bershopink tak ingat donia smpai jatuh terjelupuk jatuh smbil memegang beg-beg shopink, cewah, cam banyak shopink konon, tetiba saya dapat idea camne nak menghabiskan duit lagi iaitu Menuntun gambar. Eh, saya bukan tgk gambar semata-mata, saya tengok wayang ler. Kebetulan saya smpai kol 11am, so saya amikla cerita yg paling cepat, The Tourist pukul 11.10am.

Masuk-masuk jer, cerita tu dah main 5minit...erkk???aku lewat eh?cam siut jer sebab berak lama sgtkan..The reason saya nak tgk cerita ni sebab ada mamat nih. bole dikatakan saya ni fan dia la, tapi bukan fan giler kongkang.

Johnny Bin Depp

Saya dah lupa la skit2 perjalanan cerita ni. Tapi yg saya ingat skit2 la..

Alexander Pearce telah mencuri duit si Gangster botak lalu menghilangkan diri. Semasa dia menghilangkan diri, Alexander telah membuat pembedahan plastik kat muka dia berjumlah 20juta dan menukar nama dia kepada Frank Tupelo.Balance duit tu dia letak kat dalam peti besi yg tersorok disebalik dinding, siap ada password lagi ok.

Sementara itu, polis dan Gangster botak tu meneruskan misi mencari Alexander Pearce. Polis cari sebab duit tu adalah duit cukai rakyat kot. Gangster cari pulak sebab duit tu gangster tu yg punya. Punyala dia penat cilok dari kerajaan, sedap2 jek si Alexander ni cilok dari Gangster nih.
Mungkin Alexander ni nak mengajar Gangster ni yang Hidup tak selalunya Indah kot.Kau ingat selamanya ko terel, smpai satu masa bila ko dah capek, ko pun akan terduduk jatuh terjelepuk cam aku bawak beg-beg shopink tadi.

Eh, panjangla cerita ni kalau nak bercerita ikut style saya. Sendiri tgk la..Sebab saya xbaper reti buat rumusan cerita panjang ni. Cuma endingnya, Frank akhirnya menbocorkan rahsia dia kat Elise lakonan Angelina Jolie, yang dia ialah Alexander Pearce semasa nak menyelamatkan Elise dari kene tembak ngn Gangster botak tuh. Nampak macho la Jonnhy Depp kan walaupun rambut dia serabai cam xmampu beli sikat, tapi buat muka 20juta bole plak. Angelina Jolie tu toksah cakapla kan, body solid molid kalah anak dara, pastu jalan ala-ala catwalk, padahal catwalk tepi jalan je kan. Ok, dahla tinggi, pastu slim kan. Pergh, cemburu saya tgk.

Cuba kau tengok muka Johnny Depp tu..xsenonoh okay
nak buat rambut curly, tapi xjadi
Cuba kau tgk lak perut Angelina Jolie tuh, hu3...xbuncit kan..
Cuba kau tengok perut saya, OMG!

Pastu kan, penggambaran yg diorang buat semua kat ala-ala sungai yg kat Venice tu, cantik2 belaka la kan..Masya Allah..Kalau kat Malaysia, semua dok pakat pakai kereta, kat sana xde sebijik kereta pun saya tgk dalam cerita tu, semua pakai bot..tapi xtaula cane kire tambangnyer kan. Bot pun bukan main cantik sgt2. Berangan dulu suatu harisaya akan sampai sana, tu pun selepas melunaskan hutang PTPTN yg berlambak.InsyaAllah

Kau, kau, kau yang belom tengok..(ish, cam gagap lak)jomla tengok. Honestly cerita ni xdela best sgt. Tapi layannnnnnn..bagi 6****** out of 10 ...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...