Monday, January 24, 2011

Water Heater

Sekarang ni musim sejuk dah semakin berlalu, maksud saya musim hujan-hujan yang mebuatkan cuaca dingin sentap sampai ke tulang-belulang. Bukan sejuk sampai turun salji yer.

Sekarang ni sudah masuk musim panas, maksud saya musim yang kurang hujan yang membuatkan kalau ko jalan2 ke taman akan kuar peluh sambil kibas baju konon boleh sejuk ala2 musim sejuk.OK, mengarut sudah.

Time ni jugak saya sibuk nak pasang Water Heater kat bilik air, sebab dah tak tahan sangat nak mandi air yg sejuk tiap2 pagi. Timing utk pasang pun memang dah set, 17 Feb ni, Bapa Mertua saya akan flite ke Sarawak for few days. Alhamdulillah, ni la masanya utk memasang ayaq panas nih. Teringat kata-kata dia dulu :

" Selagi abah belom mati, mak tak mati, ko toksahla nak renovate2 rumah, pasang apa2 kat rumah. Kalau nak buat, tunggu mak abah mati dulu, tau?"

ok, ni pun ayat sentap jugak bg saya. Jadinya, saya sama En Sepol nggak bisa berbuat apa2 sama rumah yg saya duduk sekarang ini. Apalagi hendak membeli perabot-perabot, bisa dileterin sepuluh hari sepuluh malam dong! Jadi, sementara dia pergi ke Sarawak, kami akan pasang jugak Water Heater walaupun bisa dimarahin olen dia kapan pulang nanti.OK, speaking Indon sekejap.


Selepas survey beberapa brand, i'm decided nak pasang yg sebijik cam kat umah saya di Taman Melati, tapi lepas dah contact supplier, dia rekmen brand lain. Brand kat atas, BEEBEST, Nano Platinum, Anti bacterial Protection OK!, RM399 with pump skali ngn Installation RM150 (sebab takde powerpoint), awal-awal dah ketepikan duit sebanyak RM550 untuk Water Heater. Bole saya mandi dengan tenang dan ENJOY! OK, saya mengaku, kalau sejuk, saya mandi cam xmandi jek. Pastu banyak kali, saya pergi keje lambat sebab saya tak sanggup mandi kat rumah Cheras, pepagi saya pergi rumah mak saya semata-mata nak mandi air panas, sebab umah mak saya ada air panas..Jeles OKAY! Lagi satu, kalau balik umah mak saya, saya akan mandi almost 1 Jam untuk mandi sebersih-bersihnyer...No wonder bil air mahal...Keh3

Korang tau apa kebaikan Mandi Air Panas??Meh saya elaborate satu persatu

  1. Dapat membersihkan badan ~ of cos la kan
  2. Memberi ketenangan semasa mandi
  3. Mengeluarkan racun ~ Mandi air panas sekitar 32 hingga 35 darjah Celsius membuka ruang yang dapat membantu mengeluarkan toksin. Mandi air panas membantu menurunkan tingkat gula darah, menyembuhkan sakit otot dan membantu menjaga usus besar supaya bekerja dengan baik. Waktu yang dianjurkan ialah selama 10 hingga 20 minit.
  4. Selesema dan Sakit Kepala ~ Merendam kaki dalam air panas membantu menyembuhkan selsema, sakit kepala dan menyegarkan kembali kaki yang lelah. Masukkan air panas secukupnya dalam bekas sehingga menenggelamkan pergelangan kaki kemudian tambahkan beberapa titis minyak seperti lavender, peppermint atau lemon. Selepas basuh dengan air sejuk. Lakukannya selama 10 hingga 20 minit
  5. Mencantikkan kulit dan rambut ~ Most saloon or spa pakai air panas kan??
so, mmg bestla kalau dah pasang air panas nanti.EeEeEe...tak sabar siut. Mudah-mudahan dipermudahkan Allah swt atas segala urusan. Amin

*Nak pasang aircond xdapat, so pasang Water Heater laa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...