Thursday, February 3, 2011

Happy Chinese New Year


Selamat Tahun Baru Cina kepada orang cina yang menyambut raya hari ini. Tapi rasanya bila tahun baru cina semua orang amik kesempatan makan buah limau yg menjadi simbolik Tahun Baru Cina.

Sekarang saya dah sakit tekak gara-gara makan buah limau, sebab tu makan tu agak-agak. Makan tak ingat maka jadi camni la yer..Teringat masa zaman sekolah, 3 orang adik-adik saya bersekolah cina di SRJK Lee Rubber kat Setapak Indah, so bila nak dekat time raya cina, dorang pun sibuk menghias rumah untuk sambut Gong Xi Fa Cai jugak. Soo, merah la rumah kami. Kalau orang lalu depan rumah,mesti tegur, "Ni rumah orang cina ke orang melayu?"....hahaha...sebenarnya saya tak suka decoration macam nak sambut raya cina dulu-dulu..Sekarang dah okay kot..Layannn jer la kan..

Tapi bila fikir balik, cam teringin nak hantar anak sekolah cina jugak macam makcik-makcik dorang yang bole paham orang cina cakap apa...Jeles skit laa kan..Kenapa saya tak sekolah cina?
Sebab dulu kitaorang baru pindah kawasan tu, so parent saya tak tahu mana sekolah cina berdekatan, sudahnya saya bersekolah di SRK Jalan Termerloh yang berdekatan ngn Titiwangsa, sayang sekolah tu dah tak wujud tinggal bangunan jer. Siap ada Istana Budaya lagi.
Tapi memori kat sana still hidup dalam jiwa saya. Just imagine, duduk at Gombak dan bersekolah di Titiwangsa.ok, sudah salah topik...


GONG XI FA CAI & Angpau lai lai....<---ayat yg selalu kitaorg cakap masa kecik kat bos mak saya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...