Tuesday, May 24, 2011

Penyimbah Asid / Acid Splasher

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Eh apasal ada tajuk dan terjemahan. Biasalah kan ragam dunia. Ada lelaki ada perempuan. Ada siang ada malam. Ada Penyimbah asid, ada Pemangsa. Just to remind kepada semua perempuan termasuk saya sendiri. Sentiasa berhati-hati walau apa jua keadaan. Kadang-kadang bukan Penyimbah asid, tapi penculikan ker, Rogol ker kan..Sapa tau?? Tapi harus diingatkan pada lelaki juga, anda juga tidak terlepas dari menjadi mangsa yer..Kalau ada kes diliwat, kemungkinan besar ada kes disimbah asid juga.

Inilah botol asid yang dikatakan digunakan oleh penyimbah asid itu. Dapat botol jer. Jahanam kau penyimbah asid.

Salah seorang mangsa simbahan asid. Kesian saya tengok.

Kronologi kejadian Simbahan asid

1. March 2 - Eight Year 4 and Year 6 pupils and a teacher of SK Bukit Bandaraya in Jalan Bangkung, Bangsar were splashed with a liquid by a motorcyclist clad in black.

2. March 24 - Two marketing executives were splashed with acid as they were walking along Jalan Tun Sambanthan at 5.30pm.

3. March 25 - A 25-year-old history teacher, on the way to school, was attacked near the back gate of a school in Jalan Sultan Abdul Samad at 7am.

4. March 26 - A Frenchman and his female companion became the 13th and 14th victims of a corrosive liquid-splashing attack by a motorcycle duo in Jalan Conlay about 3pm.

5. April 2 - In Jalan Mantin, Negri Sembilan, a 27-year-old woman and her 18-year-old niece were attacked by two men on a motorcycle 9pm.

6. May 6 - Two women were splashed with acid when a motorcyclist attacked them from behind in Jalan Pudu Lama at 9pm.

7. May 6 - Thirty minutes later, a lawyer in her 30s, was attacked near a parking lot in front of The Mall shopping centre in Jalan Putra.

8. May 7 - A woman and her one-year-old baby were standing in her house compound in Persiaran Titiwangsa when the splasher rode by and threw the liquid at them at 3pm.


Dimana-mana sahaja mereka si setan-setan ini berada. Pastikan keselamatan anda.

Aduhh..nak bawa kereta sambil buka tingkap pun dah takut okay..

Ya Allah, Lindungi kami kaum hawa yang lemah ini.
Sesungguhnya Engkau Maha Melindungi.
Amin ya Rabbal Alamin


8 comments:

Lieyda said...

ee jahatnya orang sekarang

notti netti said...

eee dapat jer kat I..I rendam2 mangkuk dua org tu dalam kolam acid...(kalaulah..eheheeh)

Liyana Zahim said...

eh kt n9 pon ade? tkutnye nk p kl skrg ni.. siyesss!

POSH76 said...

takutkan...melampau betul

Tasha said...

mmg kejam kan,tkut ~

Khairil said...

kena berwaspada dan berhati2 bila di luar...

lagenda said...

Apa masalah mereka yg suka simbah asid ni sbnrnya ya??

Green Apple said...

sedih nya.... yang terkena tu pulak org yang tak bersalah apa2...
kejam....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...