Thursday, May 5, 2011

Saya Di Lema...

Selepas saya dah ada anak, cita-cita saya ialah untuk menyusukan anak saya selama 2 tahun. Tapi apakan daya, saya bertahan sampai 11 bulan sahaja. Masa saya menyusukan anak, terdetik dalam hati saya untuk berhenti kerja dan menjaga anak saya dan menjadi Suri Rumah sepenuh masa. Tapi En Sepol tak mengizinkan saya berhenti termasuk keluarga saya.

Sekarang, bila Luqman dan Syasya dah besar sikit, tetiba En Sepol suruh saya jadi Surirumah sepenuh masa. Kata dia, dia mampu menyara kami sekeluarga walaupun saya tak kerja. Eh, apasal la kan tetiba ..Buang tebiat ker boyfren i ni? Tapi kau tak tahu dalam hati saya ni, rasa cam nak lompat setinggi KLCC...Best oo..dok umah jaga anak.

Tapi, tapi , tapi...anak saya sudah besar dan tak brestfeed. So, wat da point nak resign kan?...So, saya prefer kerja dari dok umah. Walaupun terpaksa menghadap kesesakan trafik setiap pagi dan petang. Kerja melambak dan kadang-kadang penat.

Tapi, saya juga dalam dilema. Macam terasa ni peluang keemasan nak merasa duduk rumah jadi surirumah. Dapat memasak setiap hari. Buat kerja rumah. Tengok muka anak setiap hari.

Tapi..berapa banyak tapi daaa.....So, biar masa yang tentukan bila ianya akan berlaku.

Apa yang best bila jadi Suri rumah? Cer citer, cer citer..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...