Saturday, October 27, 2012

Selamat Hari Raya Aidiladha

Selamat Hari Raya Aidiladha kepada umat Islam diseluruh dunia terutama yang membaca blog saya versi bahasa melayu ini. Hehehe...Syukran.

Hari Raya Aidiladaha atau Hari Raya Haji ialah perayaan terbesar umat Islam selain Hari Raya Aidilfitri. Disambut setiap 10, 11,12 dan 13 Zulhijjah mengikut kalendar Islam. Masa ni banyak lembu yang akan disembelih dan dagingnya akan diagih-agihkan kepada orang ramai terutama kepada fakir miskin.

Untuk tahun 2012, Hari Raya Haji jatuh pada 26 Oktober hari Jumaat. Alhamdulillah kami dapat cuti awal sehari. Ermm...baguskan? Inilah yang dikatakan semangat Raya. Ecewahh....

Macam biasa dapur akan sibuk dengan masakan rendang ayam, kuah kacang dan nasi impit. Saya tolong belikan barang-barang sahaja. Tak tolong masak pun sebab jiwa tengah kacau masa tu.

Raya pertama saya tak dapat pergi sembahyang raya sebab Aisya bangun awal pulak.Kalau dia masih tidur, then senanglah nak pergi sembahyang raya. Tapi saya mengemas umah dan mengemop. Sempat lagi okay.

Kemudian lepas makan-makan, hidung terasa gatal yang amat dan asyik bersin. Tak tahan sangat saya minta ubat allergic En Saiful. Sudahnya saya rasa lalok jer sepanjang hari. En Saiful buat lawak pun saya buat tak tahu jer. "Eh, kau tak tahu ke aku tengah lalok ni bro...". Pagi raya kedua, baru rasa segar sangat. Kesan ubat dah hilang.

Kenyangnya perut rasa macam 2 hari tak makan pun takper. Alahai, kununnya la kan. Malam tu melantak makan KFC pulak...

Adoiyaiii...

Okay-okay, Selamat Hari Raya aidiladha semua.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...