Thursday, June 16, 2011

Tinted Cermin Kereta

Kereta pertama yang saya beli hasil dari titik peluh ialah Kereta Kelisa pada tahun 2006. Warna Biru Gelap. Hanya kereta itu sahaja yang menarik hati dan meruntun jiwa saya. Maklumlah gaji tak besar mana pun masa tu. Cukuplah untuk saya pakai pergi balik kerja di Chan Sow Lin dan jalan-jalan satu Malaysia.

Suatu pagi, saya bangun tidur, saya nampak cermin kereta belakang tempat duduk pemandu macam terbuka. OK, ini cuma mimpi. Saya cuba gosok-gosok mata. Weh, ini bukan mimpi. Terus bangun, dengan muka tak basuh bangun dari tidur saya berlari ke kereta. Ya Allah, kereta saya dipecah. Dengan kaca-kaca yang berterabur, tapi kaca tak bersepai, kerana saya memasang tinted. Kebetulan beg baju untuk bercuti ke Genting Highlands minggu ini saya letak dalam kereta, pun habis kena sapu. Tempat letak syiling kena cabut. Tools for tayar pancit kena rembat. Pencuci Axion bekas besar kena rembat jugak. Kebetulan malam tu, saya bergaduh dengan boyfren, so saya sampai rumah dalam pukul 2.30am saya terus campak handphone bawah seat driver. Budget kalau boyfren call, taknak pick up la konon. Nasiib baik, handphone tu tak hilang. Masa tu saya pakai Nokia N71, baru keluar 2 hari kat market so ko tau harga dia bapak mahal time tu. RM2,400. Kalau hilang memang serius saya melalak lah. Sudahnya, saya buat report polis kat Sentul dan kemudian pasang cermin yang pecah tu dalam RM70 kat kedai sekitar Hospital Tawakal.


My advice, do tinting your car with Fujisafe Safety Tint. Guaranteed with 18 Years Warranty by Fujicool Marketing, Damansara Perdana. Applicable for ALL CARS INCLUDING MPV & SUV


Sebuah kereta hanya RM330 sahaja berbanding harga sebenar RM1,200. Tapi kalau korang bawak 2 kereta hanya RM600 sahaja berbanding harga sebenar RM2,400.

Maksudnya kalau korang bawak 2 kereta, pasang tinted kereta hanyalah RM300 untuk sebuah kereta, ini adalah termasuk pemasangan dan 18 tahun warranty.


Kenapa perlu memasang tinted kereta ?

1. Bila berlaku kemalangan, sekurang-kurangnya ia mengurangkan risiko cermin pecah bersepai lalu terkena kulit halus-mulus anda.

2. Menghalang kemasukan sinar UV secara berlebihan. Protect your skin more effectively.

3. Menghalang kepanasan dalam kereta. So, no need to put aircond on coolest level.

4. Privacy

5. Stylo

Hanya 5 sahaja kesemuanya. Tapi korang mesti ingat jangan sesekali turunkan cermin tingkap for a few days..Ermm, let make it a week. Some even says dont wash the car for the a week. You decide but bear in mind "A week after Installation"



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...