Monday, June 20, 2011

Kenapa saya berhenti?

Bertemu & Bepisah
Adat Manusia Biasa
Hilang di mata tapi di hati tidak lupa
Berdoalah kita agar aman dan sentosa
Semoga Kita berjumpa lagi di Lain masa

As far as all of you known, i already resigned from my current position and i'm ready to Hijrah to another company so that i can maximize my skill and feel the new environment which are more strict and more discipline, i think so. Meaning that i need improvement on my attitude also effect my life. What the hell am i writing this, seriously sooo skema meh. Damn!

Eh, dapat kerja baru ker? Bestnyer...

Eh, nak resign ker? Kenapa? Why?...bla..bla..bla..

Dah dapat kerja lain ker?Kat mana?

Congratulation yer, Shida!

Weh!, apasal ko nak resign?


Antara soalan-soalan yang ditanya bila mereka dapat tahu saya berhenti kerja. Berita amat cepat tersebar, biasala orang glamer. Eceh, i mean Senior. Walaupun saya takde kecow-kecow, tapi ada mulut-mulut ala-ala makcik kepow. Dok mengutuk, dok memulaukan orang, itu adalah kerja dia yang no 1. Btw, terima kasih for spreading the news.

Let me tell a brief "Kenapa saya berhenti" so that i will clear all the perception that mess around.

1. I am resigned because i've got better offer from 2 company which is located at Mont Kiara & Chan Sow Lin. I ended up with Chan Sow Lin because it was nearby my home. 10minit je kauu, sapa tak mau.

2. They offer much better salary. Im tired with salary below RM2k. En Sepol dah pesan awal-awal, kalau nak accept any offer, make sure gaji must be above RM2k even RM2001. Ahaks. Gaji besar dan dekat dengan rumah je kauu, sapa tak mau.

3. My position is Secretary to MD. Wah, cam gempak jer position tu. So, i just doing Secretary job. Easy and Simple. InsyaAllah. Actually, MD ni dah ada Secretary, cuma he just need one more Secretary. Dunno why, maybe banyak kerja.

4. My boss is well-known person. Actually, saya tak tahu sapa dia. When i am doing survey on internet about the company NOT about HIM, after i accept the offer. Okay, now i know...just keep it Secret. Kata Secretary kauu....

5. No parking fee.

6. No traffic jam.

7. There is JALAN 2. Bukan Jalan-jalan, tapi Jalan Dua. Tempat makan yang Sedap dan Murah.

Walaupun ada 7 kesemuanya yang best-best untuk saya. Tapi some of the goodness of my previous company may not be in current company. Alahai....

1. Sedihnya sudah tak boleh bergelak ketawa kuat-kuat dan bersukaria ala jimba-rimba dengan kawan-kawan yang full of fun umpama melayan rancangan Maharaja Lawak yang ada Jozan, tapi kat sana semua adalah Jozan. Im gonna miss this moment. Korang marah tak aku kata korang Jozan? Tak kan?

2. Sudah ngak bisa masuk lewat dan balik awal.

3. Sudah ngak bisa cuti sesuka hati.

4. Sudah ngak bisa pakai Casual seperti Seluar jeans dan T-shirt. Im gonna miss my casual attire.

5. Sudah ngak bisa bos belanja makan dan makan bersama kawan-kawan yang suka makan.

6. Sudah ngak bisa keluar ke bank atau membayar bil company lantas claim mileage.

7. Ni paling sedih. Big possibility is NO INTERNET means No YM, No FB and No GOOGLE. Twitter boleh thru phone.

Ini juga ada 7 kesemuanya yang mana mungkin saya tak kan dapat di tempat kerja baru. Walaupun begitu, saya kena berkorban demi masa depan saya. Peluang datang cuma sekali. Begitu juga seperti Hidup & Mati didunia. Kecuali kahwin, boleh banyak kali. Hehehe..

Baru saya perasan, kesemuanya ada 7 macam 7 biji bola Naruto. Hahaha..sudahlah. Sekarang ini saya perlu shopping pakaian yang formal sebab pakaian yang sebelum ni saya dah sedekahkan pada orang lain. Tu la kau!...

Tapi kan, saya sebenarnya sudah tidak sabar untuk bekerja ditempat baru. Terasa seperti masa sangat lambat. Arghhh...saya mungkin akan ketawa sorang-sorang lepas ni. especially bila teringat lawak kawan saya ;

"Syida lepas ni naik BM, bila dah sampai, kerusi terus sreeeeyt sampai kat meja, siap tangan action ready untuk letak atas meja"

Korang mesti tak paham kan?..Biar saya sahaja yang faham...Hahaha..Kelakarla korang nih. Walaupun macam mana pun, saya pasti tak akan melupakan kenangan saya bersama Citra. Hampir 4 tahun saya bekerja kat sana, banyak yang saya belajar.

Disini saya menyusun sepuluh jari memohon maaf diatas segala salah silap kutuk keji umpat tampar sepak lempang cubit semua kepada Seluruh Warga CITRA GROUPs. Saya hanya manusia biasa yang sentiasa tidak lari dari melakukan kesalahan. Juga, Halalkan makan dan minum saya selama ini. Semoga Allah swt sahaja yang dapat membalas segala kebaikan korang semua. Terima kasih bos sebab bagi bonus walaupun saya sedar saya bukan pekerja yang baik. Semoga Allah swt memurahkan rezeki kalian semua.

Semoga Berjaya Semua!

2 comments:

Nur Ain Aan said...

7 biji dragon ball la

Nur Ain Aan said...

7 biji dragon ball la. congrate anyway. semoga terus sukses.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...